Enllaç patrocinat

Llei de serveis socials de Catalunya

Tot aquells temes que afectin a la gent gran però no es puguin incloure en els apartats anteriors. / Todo aquello que afecte a los Mayores pero que no se pueda incluir en los apartados anteriores

Llei de serveis socials de Catalunya

EntradaAutor: fatec » dv. juny 30, 2006 12:33 pm

18 de gener de 2006 - Generalitat de Catalunya - Departament de Benestar i Família
-----------------------------------------
Presentat el projecte de llei de serveis socials

- Benestar fa “un pas crucial” en polítiques socials en aprovar el projecte de Llei de serveis socials de Catalunya
- El compromís d’universalitzar el serveis socials del país posa les bases del quart pilar del benestar, al costat d’Educació, Salut i pensions
- En el primer període de dos anys d’implantació de la Llei (2007-2008) es calcula que se’n beneficiaran mig milió de persones més, que se sumen a les 850.000 actuals


El projecte de Llei de serveis socials, aprovat ahir pel Consell Executiu de Govern, ha estat qualificat per la consellera de Benestar i Família, Anna Simó, com “un pas crucial” i “un pas de gegant” pel que representa de compromís d’universalitzar els serveis socials de Catalunya. L’objectiu de la Llei està en fer arribar els serveis socials a totes les persones que ho necessitin.
En aquest sentit, el projecte de Llei que ara es remet al Parlament posa les bases del quart pilar del benestar, fent especial èmfasi en treballar. Per una banda, per disminuir les desigualtats socials a Catalunya i, per l’altra, per garantir una qualitat de vida digna per a tots els ciutadans i totes les ciutadanes.
Entre les novetats més importants de la Llei cal destacar:
La modificació de l’accés als serveis socials, eliminant d’entrada el filtre de renda i el fet que els familiars dels usuaris no hauran de cofinançar el servei, a més que l’usuari cofinançarà el servei, si s’escau, en funció dels seus ingressos.
L’increment de l’oferta de serveis, amb un procés gradual d’universalització dels serveis socials i augmentant notablement el volum de serveis, com per exemple l’increment del 17% en atenció residencial i del 950% en atenció domiciliària, fins l’any 2008.
La garantia de drets per Llei, com ara la figura d’un professional de referència, la llibertat d’elecció de l’usuari, la carta de drets i deures, la simplificació del sistema o la mateixa cartera de serveis.
L’assistent personal per a les persones adultes amb alta discapacitat física que ho demanin. Una opció alternativa als serveis institucionalitzats (residències, centres de dia, i també l’ajuda a domicili) per facilitar la llibertat d’elecció. La pròpia persona (amb finançament públic) contracta una persona per ajudar-la per a moltes activitats de la vida diària. Aquesta opció té un important pes econòmic i de generació d’ocupació. Serà l’únic servei social en què el propi usuari serà l’empresari (formador i contractador) del professional que treballi en serveis socials. L’objectiu per al 2008 és que un 30% de les persones de 18 a 64 anys amb discapacitat física i alta dependència que viuen al domicili puguin optar-hi amb un promig de 8 hores setmanals.
L’increment de la inversió en serveis essencials. Entre els anys 2007 i 2008, s’invertiran 1.049 milions d’euros, dels quals prop de 400 milions seran aportació extraordinària per a la implementació de la Llei de serveis socials.
L’augment del nombre de persones beneficiàries amb una previsió d’incorporació de 500.000 noves, que caldrà sumar a les 850.000 actuals.
Òbviament, la Llei de serveis socials tindrà un impacte clar i directe en l’economia productiva de Catalunya. L’informe elaborat pel Departament de Benestar estima que, en l’horitzó de l’any 2015, haurà generat a Catalunya prop de 53.000 nous llocs de treball.
D’aquests nous contractes directes, 2.769 seran tècnics superiors (psicòlegs, pedagogs, metges, sociòlegs, advocats, economistes, informàtics), 9.173 seran tècnics mitjans (treballadors socials, educadors socials, infermers, informàtics) i 40.961 seran auxiliars tècnics i personal d’oficis (treballadors familiars, assistents personals, auxiliars geriàtrics i d’altres).
La generació de nous llocs de treball es farà palès ja durant els primers anys d’entrada en vigor de la Llei. Així, l’any 2008 es calcula que hi haurà 1.450 llocs de treball de diplomats en treball social, dels quals 545 seran nous, representant un increment del 60% respecte de l’any 2005. De la mateixa manera, s’incrementarà un 90% els llocs de treball per a educadors socials, arribant a 966 treballadors. També es registrarà una pujada significativa del nombre de professionals dels equips de valoració (60%), passant del 2005 al 2008 de 173 a 276 professionals.
La memòria econòmica aprovada pel Govern preveu un augment tant de les hores dedicades a l’atenció domiciliària per a la gent gran com dels recursos que s’hi destinaran. Així, l’any 2008 s’assolirà la xifra de 6.500.000 hores d’atenció domiciliària (203% d’increment respecte l’any 2006) i 81.755.497 euros destinats des del Departament (950% d’increment respecte l’any 2006).
Aquest increment de recursos també es deixarà notar en la creació de places residencials per a la gent gran i per a persones discapacitades en l’horitzó 2008. En el primer dels casos s’arribarà a les 27.055 places públiques, un 17% més que l’any 2005. Hi haurà també 5.371 places públiques per a persones amb discapacitats, que representa un increment del 85% respecte el 2005.
Un cop aprovat el projecte de Llei de serveis socials de Catalunya, el text es remetrà immediatament al Parlament de Catalunya per tal que segueixi el procés de debat parlamentari. La previsió del Departament de Benestar és que la Llei sigui aprovada per la Cambra catalana durant el primer semestre de 2006 i que entri en vigor l’1 de gener de 2007.
L’article 22.2 preveu que la tipologia i la població destinatàries de les prestacions garantides per la Cartera de serveis socials s’especifiquin en els programes pressupostaris de les lleis de pressupostos per a cada any. El projecte de Llei incorpora una disposició addicional amb la que ha de ser la primera cartera de serveis, que es detalla a continuació. S’adjunta també l’informe econòmic del projecte que marca una inversió per desplegar la Llei de serveis socials de Catalunya de més de 2.000 milions d’euros.

Més informació:
- Text íntegre del projecte de Llei de serveis socials
- Gràfiques i informe econòmic del projecte de Llei de serveis socials
- Annexes de la Llei de serveis socials
fatec l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 15, 2006 11:46 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
fatec
 
Entrades: 3763
Membre des de: dc. juny 28, 2006 10:38 am

EntradaAutor: fatec » dt. jul. 11, 2006 2:58 pm

3 de juliol 2006 - http://www.diaridebarcelona.com/
-------------------------------------------------------------
Figueras veu possible aprovar la Llei de serveis socials abans que acabi la legislatura

La consellera de Benestar i Família, Carme Figueras, avui ha admès que serà "difícil" aprovar la llei catalana de serveis socials abans que acabi la legislatura actual, encara que ha assegurat que "encara és possible", per la qual cosa el seu Departament seguirà treballant fins a l'últim moment per treure-la endavant.Figueras ha mantingut que la nova llei transformarà d'una manera "radical" el panorama dels serveis socials a Catalunya, que actualment es caracteritza pel "baix nivell de cobertura i un enfocament assitencialista", ha assenyalat.

La nova llei té com a objectiu la "universalització" dels serveis socials, per convertir-los en "el quart pilar de l'estat de benestar, al costat de l'educació, la sanitat i les pensions", ha explicat. La consellera de Benestar i Família ha manifestat el seu desig que aquesta norma catalana pugui aprovar-se alhora que la Llei de dependència (d'àmbit estatal) i totes dues es desenvolupin en un període curt, entre 2007 i 2015.

Figueras ha fet aquestes declaracions durant l'acte d'inauguració de la 15a Escola d'Estiu de Serveis Socials que organitza la Diputació de Barcelona. L'escola impartirà tallers i conferències a uns 450 professionals del sector, entre ells, treballadors socials, educadors, psicòlegs i pedagogs.
Avatar de l’usuari
fatec
 
Entrades: 3763
Membre des de: dc. juny 28, 2006 10:38 am

EntradaAutor: fatec » dc. jul. 12, 2006 11:52 am

5 de juliol - http://premsa.gencat.net/
-----------------------------------------------
La consellera Figueras fa una crida a PP i CiU perquè no obstrueixin l’aprovació de la Llei de Serveis Socials a l’últim ple del Parlament

Si cap grup parlamentari demana pròrroga per presentar esmenes, la llei podria entrar a l’ordre del dia del ple del 13 i 14 de juliol
La consellera de Benestar i Familia, Carme Figueras, ha demanat avui a PP i CiU que “no obstrueixin l’aprovació de la Llei de Serveis Socials” en el ple del Parlament dels pròxims 13 i 14 de juliol. Durant la inauguració de la 15ena Escola d’Estiu de CCOO que s’ha fet a Manresa, la Consellera ha explicat que “si demà cap grup demana una pròrroga del termini de presentació d’esmenes a l’articulat de la llei de Serveis Socials, encara hi hauria temps d’entrar el projecte de llei en el últim ple del Parlament”.

Segons la Consellera, si la llei queda aturada en el tràmit parlamentari, “es perdran 9 mesos”. Durant la seva intervenció, Figueras ha destacat que CCOO i UGT han enviat cartes al Departament per reclamar l’aprovació de la llei i ha recordat que nombroses entitats dedicades a l’atenció social han participat en la seva elaboració en els últims dos anys. De fet, prop de 25 organitzacions i grups socials han comparegut en el Parlament per aconseguir una llei el màxim de consensuada possible.

Un dels pilars fonamentals de la Llei de Serveis Socials és la seva universalització. En conseqüència, els serveis socials passaran a ser un dret universal per a tots els ciutadans, i per tant s’equiparan amb el dret a la salut o l’educació. Aquesta llei, juntament amb el nou Estatut, la llei de prestacions socials i la llei de la Dependència, configuraran un nou marc legal que transformarà la concepció dels drets socials al nostre país, segons ha destacat la Consellera.

Malgrat aquesta universalització, la consellera Carme Figueras ha volgut deixar clar que “la garantia del dret universal als serveis socials no té perquè ser equivalent a una gratuïtat total”. La nova llei contempla el copagament d’alguns serveis, en funció de la renda del beneficiari, i no de la dels seus familiars, fet que és una novetat. Tot i que es renuncia a la gratuïtat del sistema a llarg termini, la voluntat de fer-lo viable converteix el copagament en necessari.

Durant la seva intervenció, la Consellera ha dit que caldrà temps per estructurar una veritable xarxa de serveis socials. Els recursos suficients per a atendre i proporcionar una vida digna a les persones amb problemes de dependència (gent gran i persones amb discapacitats), per atendre les famílies en situació de pobresa o de risc social o per als infants amb necessitats especials, s’hauran d’anar proveint en el temps. Ara bé, el que sí caldrà fer des de l’inici és planificar el seu desenvolupament, programar-lo, anar-lo executant i determinar els terminis per tal de que els drets puguin ser plenament efectius.

Aquesta fita, segons Figueras, requereix de la implicació de totes les administracions i també un canvi de percepció per part de la ciutadania. Per la consellera Figueras, els ciutadans i ciutadanes s’han de conscienciar de que disposar d’un nivell molt alt de protecció social, a l’estil del que tenen molts països europeus, comporta un sistema impositiu fort. “No podrem gaudir d’uns sistemes potents de protecció i de seguretat davant de la dependència, la discapacitat o la pobresa com els dels països del nord d’Europa pagant els impostos de Malta, per posar un exemple”, segons Figueras. "Si volem un Estat del Benestar avançat, universal, equitatiu, just i accessible per a tots, l’haurem de finançar amb un sistema d’impostos potent i just" ha afegit.

Segons l’estudi econòmic vinculat al projecte de Llei, l’increment pressupostari previst assegura la possibilitat d’ampliar la quantitat i intensitat dels serveis. Les previsions apunten a duplicar, per exemple, els serveis d’atenció domiciliària, incrementar en més d’un 50% les places de centres de dia per a persones discapacitades, doblar les places de serveis prelaboral per a persones amb problemàtica mental o incrementar els equips d’atenció a la infància en més d’un 10% fins a l’any 2008.

A part, també conduirà a un important increment de la taxa d’activitat i d’ocupació femenina. Alguns estudis apunten que l’aplicació de la llei de serveis socials significarà d’aquí a l’any 2015 la creació de més de 52.000 nous llocs de treball a Catalunya. Llocs que en una elevada proporció seran ocupats per dones. La nova llei tindrà des d’aquesta perspectiva un impacte social i econòmic molt positiu.

Com a darrer punt de la llei, la Consellera ha indicat que també afectarà de forma positiva a la gestió de la immigració. En un moment en el que els fluxos migratoris, concentrats sobretot en algunes zones geogràfiques, incrementen de forma molt significativa la pressió sobre els serveis educatius, sanitaris i socials, és fonamental, si no es vol que els ciutadans autòctons se sentin i acabin realment essent perjudicats pel fenomen, incrementar els recursos destinats a les polítiques socials. En aquest sentit, la consellera ha apostat per augmentar la intensitat i la quantitat de serveis socials per facilitar el procés d’integració i acollida de la nova immigració. Una aposta que ha de permetre reduir els conflictes i evitar el trencament social. La no subjecció del dret als serveis socials a la disponibilitat pressupostària permet no percebre a l’immigrant com un competidor en quant a recursos públics, segons ha conclòs Carme Figueras.

Llei de Prestacions Socials

A banda d’analitzar la Llei de Serveis Socials, Carme Figueras també ha parlat de la llei de prestacions socials, que pretén garantir ingressos econòmics dignes. En aquest sentit, introdueix l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC), un indicador propi de Catalunya que serveix de referent per a fixar les prestacions que pagarà la Generalitat als joves ex-tutelats, per exemple, i els complements a les persones que cobren el SOVI o les pensions no contributives, per esmentar-ne tants sols dues tipologies. Aquest indicador per l’exercici 2006 s’ha fixat en 7.137,2 euros anuals i 509,8 euros mensuals.

És important destacar que l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya, neix com a fruit de l’acord entre el Govern de la Generalitat i màxims representants de Comissions Obreres i UGT. El nou indicador substitueix l’IPREM (Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples) que en el seu moment va elaborar l’Estat per acomplir similars funcions i que per les peculiaritats econòmiques de Catalunya s’ha demostrat poc útil.

Com a novetats de la Llei de prestacions, la consellera Carme Figueras ha exposat que distingeix, per primera vegada, tres tipus de prestacions: les de dret subjectiu, amb la seguretat i garantia que dóna a totes aquelles persones beneficiàries, les de concurrència (que es definiran a través de convocatòria pública), i les d'urgència social. Són les primers, les de dret subjectiu i per tant de garantia pública i universal, les que suposen un salt qualitatiu més important. Es tracta de pensions destinades a 5 col·lectius:

Joves extutelats de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) que viuen de forma autònoma i no tenen ingressos econòmics per a fer front a les despeses essencials. Pensions que cobraran de forma temporal des de que compleixin els 18 anys i fins que en facin 20.

Cònjuges supervivents que tot i ser pensionistes de les prestacions de mort i supervivència del Sistema de Seguretat Social no poden atendre amb els seus ingressos les despeses pròpies del manteniment dels serveis de la llar habitual que compartien amb el difunt.

Perceptors de pensions no contributives (PNC) que no treballen i no es poden incorporar al món laboral i acrediten tenir unes rendes o ingressos anuals que no excedeixen l’import legalment establert.

Famílies acollidores de menors tutelats per la DGAIA.

I complements destinats al manteniment de necessitats bàsiques en el cas de persones que tinguin una disminució igual o superior al 65% o tinguin més de 65 anys i no siguin preceptores d’alguna prestació contributiva o no contributiva o d’alguna pensió a càrrec de qualsevol dels règims que es van integrar en el sistema de seguretat social. Parlem en aquest cas de persones que cobren del FAS, la LISMI o el SOVI.

La llei de prestacions, que es debatrà en l’últim ple del Parlament, entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació, tot i que les prestacions de dret subjectiu es comptabilitzaran a partir de l’1 de gener de 2006. Segons preveu la llei, en el primer any d’aplicació, s’ha establert un percentatge del 65% sobre l’índex de rendes de subsistència, que s’anirà incrementant progressivament. La consellera, a més, ha concretat que, d’acord amb una esmena transaccional signada per tots els grups d’esquerres i que compta amb el suport del Govern, es pretén arribar al 70% de l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya l’any 2007 i al 80% l’any 2008. Es preveu assolir el 100% entre els anys 2010 i 2012. En tot aquest procés, el nombre total de beneficiaris serà de 250.000 persones.

Segons la consellera Carme Figueras, estem davant d’una llei que suposa un canvi important del nivell de renda d’un col·lectiu nombrós de persones pobres de Catalunya. Una llei que pretén reduir el percentatge de persones que a Catalunya es troben sota el llindar de la pobresa, un percentatge que els darrers estudis situen al voltant d’un 18%.
Avatar de l’usuari
fatec
 
Entrades: 3763
Membre des de: dc. juny 28, 2006 10:38 am

EntradaAutor: fatec » dj. jul. 13, 2006 10:25 am

7 juliol - http://lamalla.net/canal/gent_gran/
----------------------------------------------------
Adéu a la Llei de Serveis Socials

Francesc Castro (laMalla.net)

Finalment, el projecte de Llei de Serveis Socials que havia de erigir-se com una de les fites més importants d’aquesta legislatura s’ha quedat en això, en un projecte. Dimecres, els grups de CiU i PP van demanar una pròrroga per a la presentació d’esmenes a l’articulat i això fa impossible que el projecte pugui votar-se durant l’últim ple del curs abans de la dissolució del Parlament a l’agost. En conseqüència, el text no podrà ser aprovat i la llei haurà d’esperar moltíssim més temps per veure la llum. Amb aquesta notícia, doncs, es tira per terra la tasca desenvolupada els dos darrers anys per grups socials i col·lectius de gent gran, que veien en aquesta llei un decisiu pas endavant per garantir la universalitat dels serveis socials i millorar substancialment l’atenció a les persones grans.

La FATEC, sindicats, organitzacions i entitats socials i la consellera de Benestar i Família, Carme Figueres, ja havien reclamat insistentment que, malgrat la paràlisi legislativa que afecta el Parlament de Catalunyaarran de la sortida d’ERC del Govern i arran de la convocatòria d’eleccions anticipades, el projecte de Llei de Serveis Socials s’aprovés en aquesta legislatura, tal i com estava previst.

Concretament, les agrupacions d’entitats de gent gran d’arreu de Catalunya havien demanat un esforç als diferents grups parlamentaris i al president de la Cambra, Ernest Benach, perquè fessin tot el possible per consensuar el text i aprovar-lo.

Malauradament, CiU i PP han allargat el tràmit al demanar dimecres una pròrroga en el termini de presentació d’esmenes a l’articulat. La nova dilació provoca que els grups tinguin temps fins el dia 12 per aportar rectificacions i, tenint en compte que l’últim ple se celebra el dijous 13 i el divendres 14, el projecte ja no podrà arribar al Ple.

Al tractar-se de l’últim Ple de la legislatura, la Llei no serà aprovada i prescriurà amb la posterior dissolució del Parlament. Per tant, la futura Llei de Serveis Socials no podrà tornar a caminar fins ben entrat el 2007.

No fan cas a la crida dels sectors socials

Aquesta és, sense cap mena de dubte, una mala notícia per als sectors socials que treballen en benefici de la gent gran. Els diferents col·lectius, com la FATEC, ja havien reiterat la importància d’aquesta llei i havien augurat nefastes conseqüències per a la gent gran si, com s’ha acabat confirmant, el projecte quedava en paper mullat.

La Llei de Serveis Socials, juntament amb el nou Estatut –Títol I de drets i deures-, la Llei de Prestacions Socials i la futura Llei de la Dependència, havia d’erigir-se en un dels pilars bàsics de l’Estat del Benestar. El text garanteix la universalitat dels serveis socials que garanteix el dret de tot ciutadà a l’accés de les prestacions públiques tal i com ja passa amb el dret a l’educació.

La Llei de Prestacions Econòmiques sí que arriba a temps

Entre d’altres factors, la Llei havia de facilitar el copagament de determinats serveis d’atenció a gent gran en relació a la renda dels usuaris, havia de possibilitar ajudes als familiars cuidadors, així com beneficiar també la dependència de discapacitats i persones dependents.

La Llei que, en canvi, sí arribarà al ple dels dies 13 i 14 serà la de Prestacions Econòmiques, que ha de garantir unes rendes dignes a sectors com les vídues o els pensionistes, ja que complementarà els retribucions com el SOVI, les no contributives, etc.
Avatar de l’usuari
fatec
 
Entrades: 3763
Membre des de: dc. juny 28, 2006 10:38 am

EntradaAutor: fatec » dv. gen. 26, 2007 3:13 pm

http://www.gencat.cat/
------------------------------------------------
S'aprova el Projecte de llei de serveis socials de Catalunya

La Llei de serveis socials de Catalunya serà el quart pilar de l'estat del Benestar, al costat d'educació, sanitat i pensions.

El Govern ha aprovat el Projecte de llei de serveis socials, que garanteix i universalitza el dret als serveis socials per a totes les persones que tenen necessitats socials a Catalunya.

Aquest era un dels projectes de llei que van decaure per fi de legislatura, i ara el nou govern la portarà al Parlament perquè es tramiti i s'aprovi el més aviat possible. L'aprovació del Projecte de llei de serveis socials és un dels compromisos expressats en el pacte de govern.

La nova llei planteja deu compromisos:

* Fins ara, quan s'analitzava la renda d'un possible usuari en vistes a l'accés a un servei residencial, per exemple, es tenia en compte la renda dels seus fills/es; amb la nova llei això no serà així i només s'avaluarà la renda de la persona usuària.
* Es proposa que els patrimonis intestats sense hereus siguin donats als serveis socials per finançar-los.
* S'analitzaran totes les sol·licituds, i només es tindrà en compte la renda desprès per fixar el preu, però atendrà totes les que presentin necessitat social segons la llei.
* Hi haurà una xarxa única de serveis socials de responsabilitat/d'atenció pública.
* El desplegament i la descentralització dels serveis socials es farà en un Consell conjunt de la Generalitat amb la Federació i l'Associació de Municipis.
* Totes les persones i famílies que vagin als serveis socials tindran assignat un/a professional de referència, que els orientarà en totes les gestions que necessitin al llarg de la seva vida.
* Les persones amb greu situació de dependència física podran triar entre seguir vivint a casa seva amb ajut a domicili professional, viure en un centre residencial, o bé disposar d'un assistent personal que li faciliti l'organització de la seva vida, segons la seva elecció: l'objectiu és guanyar autonomia personal.
* Es regularà la participació de les entitats, sindicats i patronals, FMC i ACM i col·legis professionals en la planificació i l'avaluació dels serveis socials, conjuntament amb la Generalitat.
* El Parlament aprovarà anualment la Cartera de Serveis conjuntament amb la Llei de pressupostos.
* Els ciutadans i ciutadanes que creguin que no són atesos correctament o que no es garanteixen els seus drets estatutaris o fixats per la llei, podran exigir-ne el compliment més fàcilment, administrativament o judicialment, a l'Administració.

>> Veure el text definitiu de la Llei de Serveis Socials
fatec l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 17, 2008 9:42 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
fatec
 
Entrades: 3763
Membre des de: dc. juny 28, 2006 10:38 am

El Govern reforça l'Institut Català d'Assistència i Serveis

EntradaAutor: fatec » dt. maig 29, 2007 10:07 am

http://www.gencat.net/benestar/
-----------------------------------------
El Govern reforça l'Institut Català d'Assistència i Serveis Social (ICASS) per fer front al futur desplegament de la Llei de Serveis Socials

El Govern ha aprovat avui reforçar amb la contractació de 28 noves persones la plantilla de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) del Departament d'Acció Social i Ciutadania per fer front al desplegament de la Llei de Serveis Socials un cop aquesta s'aprovi al Parlament. Amb la mesura aprovada avui, s'incorporaran a l'ICASS 14 tècnics superiors, 5 tècnics mig, 2 administratius i 7 auxiliars administratius. Aquesta contractació permetrà gestionar l'increment de la demanda assistencial i garantir l'atenció integrada i global de totes les persones.

La llei de Serveis Socials es troba actualment en fase de tramitació parlamentària després que el Govern l'aprovés el passat 5 de desembre. La Llei garanteix i universalitza el dret als serveis socials per a totes les persones que tenen necessitats. La Llei serà el quart pilar de l'estat del benestar, amb l'educació, la sanitat i les pensions.
22 de maig de 2007+

>> Veure el text definitiu de la Llei de Serveis Socials
Avatar de l’usuari
fatec
 
Entrades: 3763
Membre des de: dc. juny 28, 2006 10:38 am

Re: Llei de serveis socials de Catalunya

EntradaAutor: Josete1965 » dv. març 18, 2011 6:37 pm

La Llei de Serveis Socials de Catalunya http://www.inforesidencias.com/infodata/viewdoc.asp?documento=/REGLAMENTACION/CATALUNYA_LLEI_SERVEIS_SOCIALS.pdf porta tres anys funcionant però la veritat és que, entre la crisi, la convivència amb la LLei de Dependència i la poca voluntat no s'ha notat gaire per no dir gens.

Només cal veure la reglamentació catalana de serveis socials http://www.inforesidencias.com/legislacion_autonomica/leycat.asp i comprovar que seguim amb la mateixa norma d'autorització que teníem abans de la Llei i encara no tenim reglaments tan importants com el d'acreditació ni l'extensió del professional de referència.
Josete1965
 
Entrades: 71
Membre des de: dv. nov. 19, 2010 6:58 pm

Re: Llei de serveis socials de Catalunya

EntradaAutor: Josete1965 » dj. des. 29, 2011 12:00 pm

Ha passat gairebé un any des que vaig escriure i continuem més o menys igual. Encara no s'ha fet el Decret d'acreditació de serveis socials i l'únic ha estat un procés transitori que realment no serveix per a gran cosa. http://www.inforesidencias.com/acreditacion_transitoria_2011.asp Algú té una opinió?
Josete1965
 
Entrades: 71
Membre des de: dv. nov. 19, 2010 6:58 pm


Torna a: Gent Gran en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

cron

gentgran.org és una producció de Fatec, Federació d'Associacions de Gent Gran de Catalunya
Contacte: Correu electrònic fatec@gentgran.org - Telèfon 932.150.233 (laborables de 9 a 15 hores)